Le filastrocche, brevi componimenti di origine popolare, spesso utilizzati per calmare o intrattenere i bambini, rappresentano un prezioso patrimonio culturale in via di estinzione. Questi testi, caratterizzati da una struttura semplice e ripetitiva, con rime e assonanze che spesso prevalgono su un nesso logico o narrativo, sono tramandati oralmente da generazioni. Spesso ingenui nel contenuto, questi frammenti poetici, forse la forma più antica di poesia, conservano un fascino particolare per molti adulti che con essi sono cresciuti. Recuperiamo, per la gioia dei lettori, alcune delle filastrocche nocerine più diffuse: “Maruzza, maruzzella, caccia ‘e ccorna a mammarella, e si nun ‘e bbuò caccià, maruzzella, puozze schiattà.”; “‘Nce steve ‘na votanu viecchio e ‘na vecchia, stevene ‘e casa ‘ncoppa a nu specchio: ‘o specchio se ne carettee ‘a vecchia rimanette.”; “E Maria dint’’o ciardino steve a coglie ‘o petrusino. Petrusino nun ce ne stevae Maria se ne jeva.”; “Papà, papà, papà, tieneme stritto e nun me lassà. Pe ‘na paura d’auciello grifone frateme è stato nu traditore: m’ha acciso e m’ha scannato, sotto a n’arbero m’ha lasciato.”; “Ora pro nobbis, piglia ‘a mazza e vatte ‘a chistu, nun ‘o vatte ca è peccato, piglia ‘a mazza e dalle ‘ncapo.”; “‘A gallina zoppa, zoppa, quanta penne tene ‘ncoppa? E ne tene vintiquattro, une, roje, tre e quatto. E teneva nu turnesiello, e s’accattava ‘o susaniello: mmiezo a mme, mmiezo a tte, mmiezo ‘a figlia d’’o rre!”.
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